29 mars - Kalaw

Mitt i natten anlände vi till Kalaw och vandrade den lilla biten till vårt hostel, checkade in och kunde sova några timmar till i en bekväm säng. Vaknade upp och blev serverade en riktigt lyxig frukost bestående av chapati, en bönröra, vattenmelon, omelett och rostat bröd, och såklart en kopp te till det. Överallt här dricker man te hela tiden, så fort man kommer till en restaurang så kommer dom springandes med koppar och en te-termos, om det inte reda står framme på bordet. Sen var dagens uppdrag att försöka hitta det bästa stället att boka en 3-dagars vandring, för att ta oss till samhället Nyaung Shwe, som är beläget vid Inle Lake, en sjö som är en turistattraktion här i Myanmar. Vid frukosten började vi prata med Sharon, en tjej från Irland, och Dominic en kille från Schweiz, som också skulle göra vandringen, så vi beslutade oss för att slå ihop oss och göra vandringen ihop. Vi bokade genom Uncle Sam’s Family Trekking, vilket vi hade läst skulle vara riktigt bra. Resten av dagen traskade vi omkring på en marknad med frukt, grönsaker och kläder och allt annat möjligt. Träffade på världens sötaste tant med det mest kärleksfulla leendet jag sett, och med en klädstil som gjorde mig lycklig ända in i själen. Hon kom fram till mig och Irina och kramade oss och klappade oss på kinden, kunde inte säga nåt alls på engelska, men hennes leende sa allt hon behövde säga. Hade velat behålla henne och alltid ha henne sittandes på min axel, för att peppa mig genom livet och alltid le och göra mig överglad.

Sen blev det till att packa ryggsäcken inför vandringen och försöka somna tidigt för att ha tillräckligt med energi för att vandra i tre dagar.

 
 
Käkade en klassisk Tea-leaf-sallad till lunch
Seriöst, har ni sett en sötare tant nånsin i livet!?
Irina som har studerat Fashin tre år i Italien kände att hon hittade inspiration till en ny kollektion framöver...

Kommentera inlägget här :