24 April - Sista försöket att få se en Thresher shark

Så eftersom jag hade haft sån otur med att få se hajarna med Devocean så beslutade jag mig för att byta Dive Shop och gick till ett ställe som ägarna på hostlet rekommenderade, Little Mermaid. Denna morgon var nu sista försöket jag hade innan jag kände att jag behövde lämna ön för att ta mig till nästa ställe. Så återigen upp tidigt, tidigt för att se soluppgången på båten och sen hoppa i vattnet. Tog oss ett tag att komma ner till bottnen, då den andra killen jag dök med fick panik när vi började ta oss ner på djupare vatten, han hade inte dykt så mycket, och bara varit nere på 30 meters djup nån enstaka gång förut. Så jag var rädd att han skulle panika så mycket så att vi skulle behöva avbryta dyket. Men vår dykarguide lugnade ner honom och vi kunde ta oss ner till bottnen, och där kom första hajen simmandes, HUUURRRRAAAA!! Vi satt ner på botten och då kom en till haj, och den simmade så nära mig och var så vacker och häftig! Här applåderade jag återigen av lycka! 

 

Efter dyket så packade jag min väska, åt frukost och tog mig till hamnen för att ta båten och lämna denna underbart vackra ö efter att spenderat en vecka där. Det var en lång dag av båtfärd, en bussfärd på ca 5 timmar och sen ännu en båtfärd på några timmar som tog mig till ön Bohol. Hade inte bokat nåt boende på denna ön, då jag inte var säker på att jag skulle hinna med den sista färjan över. Så när vi anlände i hamnen på Bohol så gick jag fram till några andra backpackers och frågade dom vart dom skulle bo, och hängde på två killar från Österrike till deras hotell, där vi bad om att få en extra madrass på golvet. Visade sig att dessa killar var riktigt härliga som tur är. Älskar hur man bara litar på folk och hänger på vem som helst när man reser, hade ju ingen aning om jag skulle direkt klicka med dessa killar efter att ha pratat med dom i två minuter, och plötsligt så sover jag på en madrass på golvet i samma rum som dom.

 

 

Kommentera inlägget här :