28 April - Camiguin Island

Anlände tidigt fredagsmorgon till ön Camiguin efter att ha flugit hit. Såg soluppgången från planet när vi landade och var så vackert att se ön från ovan. Det första jag gjorde när jag kom till mitt hostel var att sova i några timmar, då jag inte sov mer än kanske två timmar denna natt, för jag satt på flygplatsen och väntade. Efter detta var jag tvungen att försöka hitta en resturang med bra wi-fi, då jag hade en viktig intervju inför ett jobb på Nya Zeeland, intervjun gick skit kändes det som, men det var ju inte mer jag kunde göra åt det än att hålla tummarna för att chefen såg nåt härligt i mig i alla fall och kanske ändå vill anställa mig, haha

Spenderade resten av dagen med att köra runt på ön och se mig omkring. Åkte till ett vattenfall som var fullt med folk. Men inte turister, för denna ön är väldigt liten, och inte många turister åker hit. Under min vistelse där stötte jag inte på mer än ett fåtal turister, vilket var otroligt härligt! Själva vattenfallet var häftigt, men dom hade byggt som en pool nedanför där man kunde simma, men det kändes lite för uppstyrt för min del, så jag kikade bara lite snabbt på det innan jag körde vidare. Naturen va helt klart riktigt vacker och det var härligt att köra runt på scootern, men kände mig lite ensam denna dagen och uppskattade inte alls ön så mycket som jag hade hoppats på. Kände nästan att jag ville lämna ön nästa dag. Men ja, detta berodde nog mest på att jag inte sovit de två senaste nätterna och att jobbintervun gick skit. En dag som den så ska man inte göra några viktiga beslut alls här i livet, så det bästa för mig att göra denna kväll var att åka och se solnedgången och sen gå och lägga mig tidigt för att försöka ta ifatt några missade timmars sömn.

 
 

Kommentera inlägget här :