26 April - Water Cave

Denna dagen spenderade jag själv, då Matt åkte för att dyka, och Alex följde med som sällskap. Så jag tog min scooter och körde i mängders av mil för att ta mig till östra sidan av ön, där jag hade hört att det skulle finnas en vattengrotta, som ett hål i marken där man kan hoppa ner och bada. Stannade till längs med vägen och körde upp på ett litet berg och beskådade en härlig utsikt, innan jag fortsatte mot mitt mål. Var en väldigt lång resa, men älskar att köra och bara kolla omkring mig på den underbara naturen, på höger sidan om vägen var det mestadels havsutsikt, och till vänster höga berg och grönska, så det var riktigt härligt! Vattengrottan var häftig, att kunna hoppa ner där i hålet och simma omkring i en liten grotta. Vatt mängder med filippinos där som hoppade och gjorde olika trick. Och en grupp med filippino-kvinnor som va helt fascinerade av mig att jag vågade hoppa, och tyckte jag va så otroligt snygg i min bikini så dom ville ta kort med mig och kallade mig Miss. Sweden, haha Hoppade några gånger innan jag började köra tillbaka igen, stannade och åt en smaskig glass och återvände inte till hotellet förrän det var mörkt igen. 

Alex & Matt satt och planerade och bokade flyg och hotell för deras återstående veckor i Filippinerna, så jag försökte sysselsätta mig bäst jag kunde för mig själv, innan dom äntligen var klara. Alex och jag vatt hungriga, så vi tog en scooter och körde iväg för att hitta mat, och det enda som var öppet efter midnatt var Donken, så det blev en Mc.Flurry för min del (hur många gånger per dag är det lagligt att äta glass?). Stannade kvar på Donken i flera timmar och bara snackade och skrattade och hade sjukt kul ihop, medan Matt var hemma och sov. Tror vi kom tillbaka till hotellet runt halv fem, älskar sånna här random natt-utflykter och att man kan komma så nära en person på så kort tid, för även om jag och Alex bara umgåtts i två dagar så kändes det som att vi känt varandra en evighet, vi hade så mycket att prata om, och allt var så lätt med honom. Så känns trist att vi imorgon kommer åka åt olika håll och inte kunna spendera mer tid ihop. Men det är nackdelen med att resa, man träffar på superhärligt folk som man umgås med i nån dag, och sen är det till att ta farväl och hoppas på att man stöter in i varandra nån mer gång i framtiden.

 

 
Dagens frukost/lunch, ärtsoppa, lite stekta grönskaer dränkta i olja och en kall fisk, ser det inte smarrigt ut... Maten här i Filippinerna är inte så mycket att skryta om måste jag säga. 
 

Kommentera inlägget här :