30 April - Tuasan Falls

Jag checkade ut från mitt hostel och mötte upp halva gänget, dom andra behövde jobba eller göra andra saker, så idag var det bara Kumar, Faith, Loloy och jag som drog iväg på nya äventyr. Först besökte vi en liten trädgård, och sen en utsiktsplats mitt bland bergen, filosoferade lite och bestämde att jag kommer fortsätta att resa med dom resten av min tid i Filippinerna. Dom berättade att dom ska på en surfing tripp om två veckor och frågade om jag ville hänga på. Och jag hade redan planerat att åka och surfa mina sista veckor här, så jag blev överlycklig över att dom vill ha med mig. Beslutade mig för att förlänga mitt visum och stanna i Filippinerna tills jag vet om jag får jobbet på Nya Zeeland, än att försöka hinna se ännu ett land på bara två veckor, då stannar jag hellre här och ser mer av Filippinerna än att stressa mig igenom ett land. Och nästa land som jag vill besöka är i så fall Malaysia, och det är ett land jag känner att jag vill ha två månader på mig minst, då det är två stora öar att utforska. Var ju där för två år sen i bara två veckor, så hann inte se vidare mycket under den tiden. Så mer av Malaysia får bli för framtiden.

 

Nästa stopp denna dagen var ett vattenfall som inte många kände till, vi stannade på vägen mitt ute i ingenstans, och traskade typ rakt in i djungeln, man såg knappt att det var en stig in där. Kom fram till ett litet, men fint vattenfall, och det balla med detta var att man kunde trycka sig in bakom det och va mitt i fallet. Seriöst, detta var bland det ballaste jag gjort! Man såg ingenting ut för vattnet forsade så mycket, men känslan av att stå där tryckt mot bergsväggen och ha vattnet forsande ner precis framför mina ögon gjorde att jag kände mig som en del av naturen, blev helt överväldigad inombords! Vi stannade där en lång stund, badade och chillade.

 

Till kvällen tog vi oss till en restaurang som ligger högt upp på en kulle med en superhärlig utsikt över havet, där vi beskådade en otroligt vacker solnedgång. Spelade gitarr och sjöng tillsammans, vad jag har saknat att göra detta! Måste köpa mig en gitarr när jag slår mig ner ett tag på Nya Zeeland.

Bra avslut på ännu en bra dag!

 
 
 
 

Kommentera inlägget här :