18 mars

 
 
det där med att köpa billiga grejer är verkligen min grej. dojjorna på bilden inköptes i höstas för en ynka 50-lapp. förra veckan kom jag hem med två nya byxor o ett linne för endast en 250-lapp. känns onödigt att betala mer än vad man behöver. har för övrigt det ganska bra här i oslo nu för tiden. har jobbat på samma ställe i snart två månader, och det är så himla gött att varej dag veta exakt vad jag ska göra hela tiden. längtar inte det minsta tillbaka till tiden då jag åkte på olika uppdrag varje dag. nu vet jag liksom vad alla heter som jag jobbar med. hade inte en aning om vad någon hette på nåt av dom ställena jag blev skickade till förr. så jag hoppas innerligt att jag får stanna på detta stället tills vi åker hem. det är skönt att ha en jämn inkomst som rullar in.
på lördag gör jag mina sista timmar på Kolonihagen, restaurangen jag jobbar på. känns både ledsamt och skönt. blir riktigt tråkigt att mer få träffa alla dom härliga människor jag träffat där. bättre kollegor får man leta efter! men ska bli skönt att få vara helt ledig dom sista helgerna innan vi åker hem. nu när våren är här blir oslo fint, och roligt att utforska igen. vill hinna sitta många fler timmar nere vid bryggan vid havet.
 
men nu ska jag sätta mig och virka på min lilla elefant så den blir klar någon gång. kommer va obeskrivligt stolt när jag väl är klar och har lyckast att få ihop en liten söt blågrön elefant!

Kommentera inlägget här :