Koh Jum

Koh Jum, härliga underbara Koh Jum. Var nog det vackraste på hela resan. Solnedgångar som nästan fick mig att tro att jag var med i en saga. Stämningen var så stilla och lugn, och folk som åkte dit var antingen pensionärer eller folk som vi som bara ville ta det lugnt i några dagar. Och det mysigaste av allt var nog att det inte fanns någon el i bungalowen vi bodde i. Så varje kväll fick vi en fotogen-lykta med oss från receptionen att ta med till rummet.

Om dagarna låg vi på stranden eller i hängmattan och läste och badade i det varma klarblåa vattnet. Om kvällarna när vi hade sett den fantastiska solnedgången åt vi gott på nån restaurang, satt vid en brasa på stranden eller låg och kollade upp på den enastående stjärnhimlen. Jag älskade verkligen livet under dessa dagar på Koh Jum. Att ett ställe kan ge mig ett sånt inre lugn och vara så otroligt vackert, jag tror jag måste tillbaka dit.

 

En dag åkte vi på en båtutflykt, det var vi och ett till svenskt par på longtail-båten. Måste säga att jag blev imponerad av han som körde båten, då han stod på en låda, höll i motorn med händerna och samtidigt styrde en ratt med ena foten, undrar hur länge han hade övat på det!
Vi stannade på lite olika platser, bland annat i en underbart vacker vik där vi fick bada, vi snorklade på två olika platser och kom till en strand fylld av apor. Öarna där är så himla häftiga, som helt plötsligt bara sticker rakt upp ifrån vattnet.

 

Det är svårt att skriva om denna platsen utan att använda ord som ”fantastiskt” och ”vackert” hela tiden. Så jag bjuder helt enkelt på alldeles för många bilder för att ni nästan ska förstå hur otroligt fint det var där!

 

 
 
 

Kommentera inlägget här :