Krabi

Även Krabi var bara en genomfartsstad som vi stannade i en natt. Här fanns dock mer att göra. Hade fått tips av min vän Sandra om att åka till Tigertemplet, som skulle va ett tempel uppe på ett berg. Och jag som älskar höjder tyckte att det skulle va en häftig grej, så vi tog bussen dit. Linus fick äntligen se sin första ”vilda” apa springa omkring i området, och försökte haffa hans vattenflaska. Jag blev skiträdd när apan öppnade upp käften, visade sina tänder och började skrika som tusan! Trodde jag skulle dö där.. Tigertemplet va sjukt häftigt! Först gick vi runt i ett område där det bodde munkar i bergen och grottor. Sen var det dags för den långa vandringen upp mot toppen, en trappa med 1 237 trappsteg skulle klaras av. Efter hundra trappsteg var man helt slut, och man var tvungen att stanna och vila lite då och då. Ärligt talat har jag nog aldrig vatt så svettig och slut i kroppen som när vi vandrade alla dom trappstegen. Tror det tog oss ca 45 minuter att komma upp till toppen. Men det var så värt det! Utsikten där uppifrån va riktigt häftig!och inte nog med utsiktsplatsen dom hade byggt där uppe, så hade dom ju också byggt en flera meter hög Buddha i guld på toppen. Jag undrar lite hur dom fick upp allt material till det, och hur svettig dom var efter att ha burit upp det till toppen.. Och när man hade softat ett tag där uppe och njutit färdigt insåg man ju att det var dags att gå alla 1 237 trappsteg ner igen. Lika svettig igen nådde vi till slut marken igen, och man kände sig riktigt stolt att man hade klarat av det.

 

 

 
 
 

Kommentera inlägget här :