Tioman Island

Så kom vi då till dom här extra dagarna som blev över. Det som var tänkt att bli några dagar med avkoppling, bara ligga i solen och bada en massa, blev inte alls så bra. Vi bokade en paketresa till Tioman Island, där skulle ingå frukost, lunch och middag, även en snorkel-utflykt en av dagarna, och vi tyckte detta lät superbra. Tyvärr hade vi missat att läsa på att det inte var säsong på denna ön för tillfället, och delen som vi bodde på var inte ett ställe dit man direkt åker och softar på. Så vi var helt ensamma på hotellet, förutom två tjejer som bodde där en natt. Så hade vi varit där en annan tid på året, och bott på någon av alla de andra stränderna så hade det varit en fantastisk upplevelse. Tyvärr var inte heller vädret det bästa, så man kunde inte riktigt ligga och sola. Och även om man låg på stranden så var det ingen avkoppling, för där var det massa byggarbetare som höll på att laga saker som gått sönder under monsunregnet. En dag tänkte vi åka iväg till en annan del av ön, men då blev Linus dålig och låg och sov hela dagen, så det blev inget med det.

Jag undrar lite hur mycket dom brukar äta vid sina måltider, för det var helt sjukt vad mycket mat man fick! Till middag fick vi alltid tre olika sorters rätter, och en soppa och alltid massor med skivad melon.

 

Men denna delen fick ett lyckligt slut då vi var iväg på snorkel-utflykten. Det var otrolig vackert där, och man simmade nästan på alla fiskarna. Och mitt i bland alla dessa fiskar skymtar jag helt plötsligt en haj?! Den var då ganska långt borta, men Linus och jag simmade fort därifrån. Men jag kunde inte riktigt hålla mig, utan ville simma tillbaka för att se den igen. Och denna gången var den mycket närmre, bara nån meter framför oss! Jag har nog aldrig känt mig så otroligt rädd och exalterad på en och samma gång! Men för att göra en häftig historia lite mindre häftig, så var det ingen farlig haj, dom lever på grunt vatten och gör ingen något ont. MEN, den såg skitläskig ut med alla sina spetsiga fenor.

 

Så även att vi var besvikna på allt med hotellet och stranden så fick vi i alla fall se en haj, och det är jag jäsikens glad över!

 

 

Kommentera inlägget här :