27 December - Svårt att lämna denna ön

Nu har jag snart spenderat två veckor på denna ön, och kommer stanna en vecka till och fira nyår här. Det är nåt med den här ön som gör att jag inte riktigt vill åka härifrån. Man lär känna folket här, många turister som stannar här en längre tid, många jobbar här. Och alla turister som kommer hit för att semestra några dagar är så sjukt härliga, så det är alltid folk att umgås med! Det är skönt att stanna upp för ett tag och vara på ett ställe en längre tid och känna att man faktiskt inte behöver stressa iväg till nästa ställe. Man kommer in i en slags vardag för ett tag. Dagarna här går fort på ett sätt, fast man gör ingenting. Vissa dagar så kommer jag på mig själv med att det enda jag gjort under hela dagen är att bara ha flyttat från olika platser och pratat med olika folk och inte gjort nåt viktigt alls på en hel dag. Man bara chillar och njuter av livet. Och jag vet ärligt talat inte hur länge jag ska stanna här, har funderat på att försöka hitta nåt ställe där jag kan jobba ett tag för gratis boende och mat, men jag skjuter upp det hela tiden och fortsätter chilla. Och det är skönt att inte behöva göra massa beslut hela tiden. Bara låta tiden gå för ett tag och njuta av att vara på en plats som jag verkligen trivs på, med folk som gör mig riktigt glad och lycklig. Så för tillfället känns det dumt att lämna ett ställe som får mig att må så bra. Det enda jag behöver fixa om jag stannar här längre är att förlänga mitt visum.

 

Julen här va helt fantastisk, nästan så att jag gillar att fira jul nu. Om jag kan ha som tradition att va på en vacker ö, starta dagen med dykning, äta pannkakor med nutella till lunch, hänga på stranden några timmar, ha en julbuffé med mängder av vänner på piren och avsluta dagen med dans i flera timmar och inte gå och lägga mig förrän solen börjar stiga upp igen. Om jag kan fira julen varje år sådär så kan jag tänka mig att fira jul igen.

 

 Vi gjorde en supersöt sandman <3
Finns det julkulor och en stjärna i toppen så kan man kalla det en julgran!
JulBuffé, här frossades det kan jag lova!!
På Kiki's åt jag frukost och middag varje dag, älskade detta stället!
 

Kommentera inlägget här :