18 januari

denna veckan tar jag en paus. pausar från träning och press. och fokuserar på att samla krafter och lugna ner mig en sekund. spelar gitarr, skriver poesi och städar. tänker över livet. insett att jag måste släppa taget om saker jag inte vill. saker jag inte vill glömma eller radera från livet. men det är nåt som tynger ner mig, och tar energi. för mycket fokus och tankar går åt just det. men vad gör man när man inte bara kan låta det flyga iväg. kanske man kan vika ihop det och lägga det i en liten ask och stoppa undan den i garderoben för ett tag. och ta fram när det passar sig bättre. vad vissa saker skulle va enklare om man kunde göra så med sina tankar, och känslor. eller om man bara för en gångs skull kunde göra det man vet är bäst för en själv. och inte bara vara medveten om det, men ändå inte göra nåt åt det.
skulle behöva en vecka för mig själv igen. som när jag var i portugal i höstas. semestra själv och bara bearbeta livet och fokusera på mig själv och mitt inre för ett tag. har insett hur mycket man behöver det. och hur mycket man behöver lära sig att tycka om att vara själv. uppskatta dom små sakerna som tillsammans blir nåt stort. och jag som alltid varit den som hela tiden varit tvungen att umgås med folk, hela tiden ha saker att göra. jag har nog lärt mig att kunna vara själv, och faktiskt uppskatta det. att längta till att få vara helt själv hemma lite då och då. absolut inget jag gillar en längre period. men nåt som man måste kunna göra för att kunna uppskatta sällskapet av andra. 
och som vanligt så blir det bara massa skriverier om tusen olika saker som inte hör till varandra. för att jag har lite svårt att fokusera på en och samma sak. att kunna sitta still och bara göra en sak för en stund. försöker lära mig det där med att läsa en bok om kvällarna. men det är svårt att koncentrera sig och verkligen komma in i bokens handling. dom senaste åren har jag bara kunnat läsa böcker när jag är iväg på semester. men här hemma är det omöjligt. kan sitta och läsa flera sidor utan att ha en aning om vad jag läst. och då är det ändå böcker som jag verkligen vill läsa, och finner ett stort intresse av. måste lära mig att kunna slappna av också, inte bara uppskatta att vara själv, utan också att helt kunna skita i allt som händer runt omkring och bara sätta mig ner och fokusera på en sak för en längre stund.
 
 

Kommentera inlägget här :