23 januari

när man hela veckan längtar efter dagen då man har sovmorgon, och tänker att det ska bli så otroligt skönt att få sova ut och kunna känna sig utvilad och ha mängder med energi. idag skulle den sovmorgonen ha varit. men som vanligt kan jag inte sova länge på morgonen. vaknar tidigt, ser att det är mörkt ute, i huvudet går en barnsång om och om och om igen, "vi är små snögubbar bomfalleraaaaa, snögubbar, snögubbar bomfalleraaa", men jag försöker somna om. det går inte. och till slut kollar jag på klockan, 06.19. och det var den veckans sovmorgon.
har spenderat morgonen med att kolla in lite olika träningsbloggar i väntan på att får åka till brorsan och käka frukost. min mage skriiiiker efter mat, är alltid så otroligt hungrig på morgonen. och det värsta är att hur mycket jag än äter till frukost så blir jag inte mätt, utan är hungrig efter bara en halvtimma eller så. och då äter jag ändå en fet portion med gröt, ägg, och knäckemackor. skulle helst vilja äta tre pizzor varje morgon, så hungrig är jag.
men idag blir det frukost hos brorsan och hans famlij, för att sedan dra igång ett flyttlass. dom ska nämligen flytta in i min farfars hus under en kortare period medan dom renoverar klart sitt hus som dom förhoppningsvis kan flytta in i till sommaren.
 
idag är jag ledig efter att ha jobbat tolv dagar i rad. känns alltid så konstigt att vara ledig. men har alltid mängder med grejor att göra, som jag inte hinner med när jag jobbar. så idag står det flytthjälp på schemat. och till kvällen kommer lite vänner hit. det är inte ofta jag har en ledig dag där jag kan känna att jag faktiskt är ledig och tar det lugnt. det är väl ganska typiskt mig. har svårt att slappna av och bara ta det lugnt. hatar att se tiden gå utan att göra nåt meningsfullt. det är till exempel väldigt sällan som jag kryper upp i soffan och kan se en hel film. blir för rastlös av det. plus att jag har en ganska obekväm soffa, så det går inte riktigt gosa ner sig i den. men jag gillar att ha mitt liv så, att hela tiden va på väg, hela tiden ha saker att fokusera på och känna att allt jag gör är meningsfullt och bra. få ut som mycket som möjligt av livet. stå aldrig still som thåström så vackert sjunger, och som jag nu har tatuerat på min arm. som alltså står för att jag allttid har någonting på gång, att jag aldrig väntar på att saker ska hända, jag ser till att dom händer, och att varje steg jag tar är ett steg mot mina drömmar. 
 
nu längtar jag efter lyxig frukost, jag hoppas på pannkakor & frukt!
 
 

Kommentarer :

#1: Annika

Gick in på din blogg, som jag inte har varit inne på på länge. Och du har börjat skriva igen, kul! du är så underbart poetisk!!

Svar: ojj, vad kul att du kikar in här! ja, jag har börjat lite i smyg, inte sagt nåt till nån om det, så det va ju lite kul att du gick in av en slump och såg det :D vill verkligen försöka komma igång igen, du vet ju hur mycket jag älskar det! <3
jonasonlina.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :