om fredagen den 3 juni

innan jag glömmer bort för mycket viktiga detaljer så måste jag skriva ner om allt som hände den där helgen i början på juni. den där helgen som aldrig slutade överraska och som blev så mycket bättre än vad jag någonsin hade kunnat förställa mig. den där helgen då Håkan tog Göteborg med storm och fyllde hela staden med alldeles för mycket kärlek.
och det här kommer va alldeles för mycket detaljer. men det är mest för min egen skull för att jag verkligen ska minnas allt som hände. allt som tänktes och som kändes under denna helg.
 
fredagen spenderades på en hel del tåg. började dagen med att åka upp till skövde, för att hänga med Linus&Wille i några timmar. jag och Linus behövde öva inför ett bröllop som vi ska spela och sjunga på i början på juli. det var en svettig dag, och vi hängde i en park ett tag, innan vi gick och köpte livets största glass. det är sjukt hur otroligt mycket jag äääälskar glass! alltså kan frossa i mig hur mycket som helst. bästa är ju kulglass när man kan ha massa olika fantastiska smaker! det var härlig att hänga med mina grabbar lite igen, man saknar alla galenskaper vi alltid hittade på förr, och hur vi liksom va som en liten minifamlij. det va fint iaf. framåt eftermiddagen hoppade jag på ett försenat tåg till Gbg, där Sandra plockade upp mig vid station och vi körde hem till henne. satte oss på hennes balkong och drack vin och bara babblade om allt som har hänt i våra liv det senaste. vi träffas så sällan, så det är alltid en hel del att gå igenom, och hälften hinner man inte ens med. det var en sån underbar känsla att sitta där på en balkong i Gbg med sin bästa vän och bara känna hur härligt livet är. att för en gångs skull är det jag som är ledig och kan sitta där och njuta.
till sena kvällen lämnade jag Sandra hemma som behövde sova ikapp en del timmar hon missat det senaste, och jag tog bussen ner till andra lång och mötte upp min syrra och hennes polers. vi gled in på en trevlig pub och försökte beställa drinkar lite snabbt, gick inget vidare snabbt. jag är nog inte så charmig som jag tror ändå. folk påstår att som tjej kan man komma före alla i kön, det funkar inte för mig, jag lär va för ful för sånt där, haha..
sjukt trevligt häng och jag tror vi ramlade hemåt runt 2-tiden sjungades på Håkan och taggade som tusan inför morgondagen.
 
parkhäng deluxe
äntligen framme i mina drömmar stad

Kommentera inlägget här :