19 maj fortsättning

 
ja, så där gled vi omkring på göteborgs gator, och till slut hittade vi ett kebabhak där dom andra köpte mat. sen skiljdes vi åt och jag o Andreas åkte  tillbaka till hotellet, och samtidigt kom våra andra vänner tillbaka också.
tror jag somnade på två sekunder den kvällen. vaknade först supertidigt som vanligt, runt kvart över sex, och min första tanke när jag såg solen skina var att jag skulle stiga upp o ta en promenad innan dom andra vaknade. insåg att jag bara sovit typ tre timmar o borde sova lite till. så två timmar senare ringde väckarklockan o det var dags för frukost. alltså, finns det nåt som är bättre än hotellfrukost!? hade skippat alla restaurangbesök i världen för att få käka hotellfrukost. frukost är verkligen min grej i livet. morgonen över lag är min tid i livet. men ja, jäsiken vad gott det va! allt va typ hemmagjort, bröd o jordnötssmör, bärkompotter, müsli o så kunde man pressa sin egen apelsinjuice. hade kunnat sitta i flera timmar och bara äta och frossa!
 
vi hade inte någto alls planerat för vad vi skulle göra denna dagen. men jag tyckte nog att det lät sjukt tråkigt att bara åka hem. och vi ville inte göra nåt turistgt eller gå på museum eller nåt sånt när det va så härligt väder. så jag kollade runt lite vad man kunde göra och platser som man kunde åka till, och hittade att det skulle finnas ett härligt berg med utsikt över Göteborg, så det fick det bli! berg eller kulle, kalla det va du vill, vi stånkade oss upp iaf. och dom andra la sig i skuggan och softade. några mådde mindre bra sen gårdagen.. jag trippade omkring lite, kikade på utsikten åt alla håll och knäppte lite bilder, innan jag la mig i solen och softade. och efter en stund kom dom andra o gjorde mig sällskap i solen. vi låg där och lyssnade på musik och såg ut över göteborg. och mina drömmar om att flytta hit blev ännu större. och jag tänkte ut massa olika saker jag ville pyssla med när jag bor där.
 
några timmar i solen gjorde oss sugna på glass och vi letade upp närmsta glassbar. vatt italiensk glass, som visst tydligen heter gelato fick jag lära mig. och den va så sjukt god! allt var hemgjort där, och smakerna va fantastiska! funderade starkt på att gå och köpa en till glass när jag hade ätit upp min.
vi bestämde oss sen för att det kanske ändå var dags att börja åka hemåt för att inte behöva komma hem så sent. och när man vatt iväg och haft det så fantatsiskt i två dagar blir man ju helt energilös och aptrött av att sätta sig i en bil i ett par timmar, så jag sov typ hela vägen hem. och allt var bara så sorgligt att behöva komma hem till en tom lägenhet. jag lagade massa mat, och bestämde mig för att ut och springa, och gjorde nytt rekord på milen, så stolt. och så nöjd med hela trippen. och göteborg, vi ses snart igen. bara femton dagar kvar tills jag åter är i din famn, och sexton dagar till Håkan Hellström ska få förgylla mitt liv. kan inte ens föreställa mig hur fantastisk jag kommer känna och må under den konserten, längtar!
 

Kommentera inlägget här :