20 Februari - Cykeltur & solnedgången

Började snacka med en kille på hostlet igårkväll, så vi bestämde oss för att hitta på något tillsammans idag. Igår försökte han övertyga mig om att följa med honom på en 2-dagars djungeltripp, vilket var lite för lockande efter att jag precis kommit tillbaka ifrån vår, så jag lovade att tänka på det till idag på morgonen. Jag ville helt klart göra det igen, men kände att det antagligen kommer bli ungefär samma, och då lägger jag hellre pengarna på att göra ett nytt äventyr i en ny djungel. Så vi gick och hyrde varsin cykel istället och trampade iväg för att hitta ett vattenfall. Vägen dit va fruktansvärd! Minns inte ens senaste jag satt på en cykel, så nästan så jag hade glömt hur man gör.. Nej inte direkt, men jag var nästan liten rädd på cykeln när det hela tiden var kass grusväg med hål överallt, och det var branta nedförsbackar där det kändes som att man skulle få sladd hela tiden, trilla och typ dö. Känner mig mer säker på min motorcykel än en vanlig cykel, haha

 

Vi hittade vattenfallet och klättrade upp längs med det en lång stund, för man va ju så nyfiken på om det skulle va vackrare vid nästa platå. Stannade och tog oss ett dopp, och vattnet va så fruktansvärt kallt, sådär kallt så man knappt kan andas. Men det är ju alltid värt att kunna bada i ett vattenfall, även om man nästan avlider av det kalla vattnet och att sladda omkring på grusvägen.

 

Vi cyklade tillbaka och tog min motorcykel och mötte upp dom andra som hade tagit sig till en härlig utsiktsplats för att kunna se solnedgången. Hur kan solnedgången va så vacker varje gång, tröttnar aldrig på det. Och ännu bättre när man delar upplevelsen med en hög härliga folk på en vacker plats. Efter solnedgången gick vi och åt på kvällsmarknaden i byn, billigt och otroligt god mat! Satt och snackade i flera timmar, och senare till kvällen var tanken att ta oss till en “nattklubb” som en kille rekommenderade, men vi gick fel och hamnade på en karaoke-bar istället. Karaoke är typ en nationalsport här i Asien, i Vietnam är om galna i det, det är karaoke-barer överallt! Och här i Laos är dom inte långt efter. Det härligaste av allt är ju hur otroligt kassa dom flesta är som sjunger, och dom vrålar och musiken är skithög. Så det var sjukt kul att kolla på alla Lao-folk som sjöng, och vi va uppe på scen flera gånger och sjöng också. Sjukt härlig kväll!

 
 
 
 

Kommentarer :

#1: sanna hyvärinen

Härligt att bara kunna ta cykeln för att besöka ett vattenfall. Så avundsjuk :)

Svar: ohja, kan helt klart rekommendera att köpa sig en motorcykel när man reser runt i Laos, så värt det! :)
jonasonlina.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :