8 Januari - Floating Village & vänner hemifrån

Steg upp tidigt och gick och satte mig på ett mysigt café, åt en baguette med ägg och gjorde lite efterforskningar om Vietnam och uppdaterade lite inlägg på bloggen. Satt där i flera timmar och glömde bort att jag var i en äcklig stad och det kändes för en stund som att jag faktiskt satt hemma i Sverige. Det var skönt att glömma bort turist-livet för ett litet tag, och äta normal mat på ett café.

 

På eftermiddagen var det dags för utflykt till en flytande by, som inte var en flytande by på riktigt. Utan hus byggda högt upp på skrangliga ställningar längs med en flod. Och eftersom det är torrperiod nu så är vattennivån riktigt låg. Så kan tänka mig att det är häftigare när det är massa vatten i floden och det ser ut som att husen är byggda mitt i vattnet. Men flytande by kan jag ändå inte hålla med om att det är, haha

 

Till kvällen skype:ade jag med hela tjocka familjen hemifrån. Det tog en bra stund att få allt att funka, och wi-fi:t på hostlet var inte det bästa, så ljudfördröjningen var inte det härligaste. Men det var riktigt fint att se alla igen. Faktiskt första gången sen jag åkte som jag pratade med familjen, så man fick se och höra dom. Inte samma sak att bara skicka mejl till varandra. Min lillasyster frågade mig vad topp 3 på hela resan hittills varit, och jag kan inte riktigt besvara den frågan, för allting är så bra hela tiden på sitt sätt. Men jag skulle nog säga att dykningen i Komodo i 1,5 vecka har varit det mest fantastiska hittills. Sen som sagt så är allt annat varit bra på olika vis.

 

Efter samtalet mötte jag upp med lite vänner hemifrån Sverige som är på semester i några veckor runt om i Asien. Det var riktigt härligt att träffa lite folk hemifrån och det botade nog min lilla hemlängtan en hel del. Vi gick och åt på en Indisk Restaurang där ägaren va riktigt märklig. När vi kom dit bjöd dom direkt på en välkomst-öl, vilket dom inte gjorde när jag var där två dagar tidigare. Ägaren kom och skålade med oss om och om igen, och innan vi hade hunnit dricka upp första ölen kom han inte med fler. Ägaren blev bara fullare och mer märklig och närgången grabbarna, vilket var hejdlöst roligt ärligt talat. Han skålade knappt med mig, haha

Vi gick runt på gatan och letade efter glass ett tag, och gick sedan och spelade biljard på ett ballt ställe med några sköna människor. Det började ösregna och vi kände att det var dags att avsluta kvällen, jag skulle bara köpa mig lite glass i affären på vägen hem. Trött och glad somnade jag vid 3-tiden, nöjd över att sista natten i Siam Reap hade blivit riktigt lyckad så jag kunde lämna staden med några bra minnen nästa dag.

 

Alltså, seriöst, VEM vågar ta en tugga av den hääär!?!?!
Kan inte få nog av att ta kort på barn på cyklar, älskar att se dom trampa omkring på en alldeles för stor cykel!
 

Kommentera inlägget här :